אודות "הדובה הגדולה"

"המסתורין הוא הדבר היפה ביותר שביכולתנו לחוות, זהו המקור לכל אומנות אמיתית ולכל מדע" (אלברט איינשטיין)

מי אנחנו?

"הדובה הגדולה" הוקמה לפני כעשר שנים ע"י חובבי אסטרונומיה ומדריכי טיולים, אשר מתוך חוויית לילות מדבר תחת שמים זרועי כוכבים הגיעו לאהבת האסטרונומיה… חברי הקבוצה שמחים לחלוק את אהבתם עם אנשים נוספים.
בשנת 2014 נרשמה "הדובה הגדולה" כעמותה לקידום האסטרונומיה התצפיתית בישראל, תחת השם "העמותה לאסטרונומיה תצפיתית – הדובה הגדולה" (ע"ר) שמספרה 580586931. את הקמתה יזמו שלמה בוסקילה, ניר לוי ואורי בן-דוד.

אנו מקיימים תצפיות כוכבים וערבי אסטרונומיה, מרתונים אסטרונומיים, הרצאות והשתלמויות, פעילויות לבתי"ס ועוד.

"הדובה הגדולה", היא כמובן גם אחת מקבוצות הכוכבים הבולטות והמפורסמות ביותר בשמים. שבעת הכוכבים הבולטים בקבוצה נקראים גם "העגלה הגדולה" ומשמשים כעזר לאיתור "כוכב הצפון" (פולאריס).

המדריכים שלנו

מדריכי "הדובה הגדולה" הינם מדריכים מנוסים וותיקים
העוסקים בהדרכת אסטרונומיה לאורך זמן ויעשו הכל בכדי שהחוויה תהיה מושלמת.

ציוד מקצועי

כגוף הדרכת האסטרונומיה הגדול והמוביל בישראל, אנו מחזיקים את הציוד המקצועי ביותר ולחלוטין לא מתפשרים על איכות. ברור! זה גם התחביב האישי שלנו..

אנו גאים להעמיד לרשות הצופים מגוון רחב של טלסקופים בגדלים ומסוגים שונים ולכל סוגי התצפיות. אחד מן הטלסקופים שלנו, הוא הטלסקופ הנייד הגדול בישראל (בקוטר 20 אינטש!). יחד עם הטלסקופים אנו מציעים שלל עיניות מקצועיות ופילטרים להשלמת חוויית התצפית.

מלבד טלסקופים, אנו מחזיקים 2 פלנטריומים המקצועיים והגדולים בישראל,  5 "מודלים פלנטאריים" ענקיים ויחודיים שנבנו לצורך הדמייה והמחשה מטיביים, אמצעים אודיו-ויזואליים מתקדמים ומערכי הדרכה אינטראקטיביים.

לרשותנו ציוד עזר לסדנאות, מחצלות נוחות, פינת קפה/תה, גנרטורים וכל הנדרש להפקת אירועי אסטרונומיה. אתם לא תצטרכו לדאוג לכלום, פשוט להביא את עצמכם מלאי סקרנות..